Головна » Файли » Мої файли |
13.01.2016, 11:08 | |
Варіант 1
1. Простим ускладненим є речення: А Найбільше в людях я ціную щирість. Б Не можна бути справжнім математиком, не будучи трохи поетом. В Кругом хати ростуть старі велетенські груші, які ще посадив мій прадідусь. Г Пісня – душа народу! 2. Звертання є в реченні, в якому вжито фразеологізм: А Щоб вам, мої рідні, щасливо вік звікувати та своїх діток до розуму довести. Б Сьогодні, щоправда, Петрик встав ні світ ні зоря. В Доленько моя, доле, чом за мене ти забула? Г Палажка часто робила шкоду своїй сусідці, була їй як сіль в оці. 3. Односкладним називним є речення: А Ось-ось прокинуться жоржини зі сну. Б Голова з великим оком і загнутим донизу орлиним дзьобом ледь нахилена. В Як тонко чути сіно у повітрі! Г Листки із клена, з дуба і берези. 4. Правильно поставлені розділові знаки при прямій мові в реченні: А «Ніде щиріше не співають, як на війні» - зітхнув Мирошниченко. Б Сам до себе говорив Тимофій, що земля найкраще пахне восени. В Струна бринить лагідною луною: «Я тут, я завжди тут, я все з тобою»! Г «Якраз там і стояла їхня хатина, - мовила бабуся, - отам, біля старої яблуні». Відповідь (букву) впишіть у таблицю. Писанка (1) Як добре, що люди не забули прекрасного звичаю. (2)Як не стануть писанок писати та й на Юрія класти вогнища то згине світ їм каже мені писанкарка Анна Коб’юк. (3) Сидить вона в чистій хаті, вбрана у вишиту сорочку, з писачком в руках, з молитвою на вустах. (4) «Мама мені наказували, що писанку треба писати з побожними думками, відганяючи од себе злість і нечисть», стиха мовила Анна. (5) Слухала Анниця маминого слова, слухався Анницю писачок… Р. Кобальчинська 5. Розділові знаки при прямій мові треба поставити в реченні: А першому; Б другому; В четвертому; Г п’ятому. 6. Тире пропущено у реченні: А першому; Б другому; В третьому; Г четвертому.
До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ, і впишіть її в таблицю. 7. Установити відповідність.
1 «П», - а. А «Українська мова, - писав І. Срезневський, - може рівнятися з освіченими мовами гнучкістю й багатством синтаксису».
2 «П, - а. – П». Б «Краще слухати, ніж говорити», - наполягав ще стародавній філософ Епіктет.
3 А: «П!». В Моя мама, учителька, каже: «Школа вимагає від людини всього життя».
4 «П,- а,-п». Г З чайки, на якій перебував кошовий, передано наказ: « Виплисти у відкрите море і прямувати просто на південь!»
Д «Це все від сонця, - подумав юнак.- Від утоми, від поганого харчування» 8. Установіть відповідність. Способи введення цитати у текст Приклад
1 як пряма мова А Любов до Батьківщини неможлива без любові до рідного слова. В. Сухомлинський
2 як частина речення Б М. Ломоносов зазначав: «…Учитель повинен не тільки словами навчати, а й вчинками добрий приклад показувати учням».
3 наводиться неповністю В «Українські простори – столиця ліричної поезії»,- стверджував А. Міцкевич.
4 як епіграф Г Т. Шевченко говорив, що «оживе добра слава, слава України».
Д Народна мудрість гласить, що правду говорить не язик, а душа.
Використовуючи подані афоризми і прислів’я як цитати, напишіть невеликий твір-роздум «Я і мої друзі». Використайте одне з наведених висловлювань як епіграф до творчої роботи. «Справжній друг пізнається в нещасті» (Езоп). «Похибки друзів ми повинні вміти виправляти або знати, коли вони не серйозні» (Г. Сковорода). «Дружба – найбільший скарб» (Н. тв.). Сформулюйте тезу, наведіть два-три переконливі докази, що найкраще аргументуватимуть ваші міркування. Проілюструйте ваші думки посиланнями на приклади з художньої літератури або випадки з життя. Сформулюйте висновки . У разі потреби використовуйте чернетку. Орієнтовний обсяг роботи – 120-150слів.
| |
Переглядів: 1371 | Завантажень: 0 | |
Всього коментарів: 0 | |